‘Chatbots als persoonlijke touch’: de invloed van geautomatiseerde assistenten in ons dagelijks leven

Mission chair Marcel Stalenhoef gaat in gesprek met Leendert Bos van het marketingbedrijf De Indruk in Ede. Door zijn ervaring met het inzetten van chatbots voor bedrijven, kan Leendert vertellen wat een chatbot goed of slecht maakt en hoe chatbots zich de komende jaren mogelijk zullen ontwikkelen. ‘Chatbots vliegen je om de oren, maar er is een gulden middenweg’, stelt Bos. ‘Websites die heel inhoudelijk, maar ook commercieel zijn, hebben chatbots nodig om de persoonlijke touch te geven. Een chat kan net het laatste zetje geven om iemand te overtuigen. Het leuke van een chat is, dat je namelijk gedetailleerde feedback krijgt. Voortdurend optimaliseren, is dan ook heel verstandig.’

Bekijk hieronder de video:

Het volledige gesprek tussen Marcel Stalenhoef en Leendert Bos over chatbots is hier te beluisteren in audiovorm

 

Bekijk hieronder eerdere items van deze missie:

De impact van bots

Uitleg van de missie

Tussentijdse evaluatie

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x